London - Det blev en mycket spännande resa!


Vi åkte till London dagen innan min 40-års dag.Vi hade mängder med planer med oss i bagaget.Allt vi skulle uppleva
& allt vi skulle se.Men istället blev det så att vi bara umgicks & pratade & pratade & pratade & pratade i timmar.Vi har varit urdåliga på att ta hand om oss själva sedan vi fick barn.Men efter denna resan kommer det att bli ändring :) Man behöver inte åka så långt bort egentligen för att få egentid.Så på vår nästa Londonresa kommer våra 3 älskade söner att vara självklara medressenärer.Men vi måste ta oss mycket mer egentid oftare.Att komma hemifrån & bara få vara vuxna ett par timmar lite då & då stärker oss som både partners & föräldrar.

Nåt som var alldeles underbart var att slippa alla måsten under 4 HELA dagar.Jag slapp planera matinköp,middagar & matlagning.Jag slapp all tvätt som jag har en benägenhet att samla på hög.Jag slapp ligga på 30 cm. i dubbelsängen för att en liten Gustav kommer nattvandrandes.Av alla såna här saker som jag slapp var den nattvandrande Gustav någonting som jag faktiskt saknade ;) Är inte mycket för att lämna bort mina/våra barn.Gillar att ha dom runt mig på överskådligt avstånd.

Så egentligen hade det ultimata för mig varit att ha med en egen barnflicka på vår resa nästa gång :D
Då hade vi fått egentiden i ett annat land samtidigt som jag haft barnen i min närhet.Så så får det bli,nästa gång.

Detta var någons hem i tunnelbanan.Alla saker på sin plats.Ordning & reda.Kändes både märkligt & tragiskt.

Det enda som var riktigt tråkigt på vår resa var att man inte får fotografera någonstans :(
Överallt fanns vakter som bad både oss & andra att sluta fotografera.Jättetråkigt med tanke på att det är en av mina STORA passioner i livet.Bredvid vårt hotell i Bayswater låg ett flera våningar högt nytt köpcentra.Snyggt & lyxigt.Där fotade Mattis & jag varann & efter en liten stund blev vi ombedda att sluta med det.

På min födelsedag gick vi i ett alldeles supermysigt kvarter med butiker & smågator.På en liten, liten gata där.Mitt i en liten korsning friade min fina Mattis till mig.Mitt svar var såklart JA & han överöstes med pussar :D
På H.Samuel hittade vi fina ringar till oss.Jag älskar min & kan inte sluta titta på den fast det är 1 månad sedan idag den hamnade på mitt finger.

Mattis med supervisor Hardik.provar ut vilken storlek som känns bäst.
Våra fina ringar!

Mattis ring till vänster & min till höger.Påsen & askarna är såklart sparade.Jag tror Mattis funderar på om jag ändå inte var en "baglady" i mitt förra liv :D Eftersom jag sparar på precis ALLT!!!

På kvällen blev det pubrunda & en aningens överförfriskad Lotta hejdar en cykeltaxi som tar oss hem för 500:-
Där bak sitter vi,min blivande man & jag.Vi pussas,äter sushi & kebab i allskönsro medan Richard,vår stackars chafför trampar oss från ChinaTown till Bayswater.Det är ingen kort sträcka & jag skäms faktiskt lite där bak där jag sitter för att denna stackars proffstrampare faktiskt är en modern SLAV.Dock är han självvald ;)
Så han får faktiskt oxå vara med här på min blogg.
Så här ser alltså en jättetrevlig engelsk dyngsursvettdrypandes modern cykelslav ut.Vi tänker på dig Richard :D

Så vad säger man?Kanske att vi stärker våra band efter snart 15 år tillsammans.Ingen av oss har varit förlovad tidigare.
Allt är nytt för oss båda vilket i sig känns jättebra.
När bröllopet går av stapeln finns Hannes,Holger & Gustav självklart vid vår sida.Det ska bli en stor familjefest med mängder av minnen.























Här får jag lite 40-års grattis & informationen om att nåra vänner till oss väntar barn.Till dom vill vi säga GRATTIS!!!

Detta är alltså mannen jag kommer att äkta inom en överskådlig framtid :D



Min fining *LOVE*

Mitt i det fantastiska vårvädret hamnade vi i en parad.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0