Snabb remiss för min Prins!



Idag ringde dom från barnfysiologen på Drottning Silvias barnsjukhus & ville vi skulle komma redan
på fredag.Bråttombråttom....Det innebär att redan imorgonbitti ska han börja förbehandlas här hemma med klyx.
Det gillar han inte & vem kan klandra honom.Ett morgon & ett kväll 2 dagar innan undersökningsdagen.
Dessutom får han inte äta någon mat med fibrer i heller,bläää...
Han kommer alltså att få äta skitmat med snabba kolhydrater i 2 dar.Äta allt sånt som jag ratar normalt.
Frukt & grönsaker som han älskar får han inte heller äta.
Holger ska genomgå en ändtarmsundersökning som heter Anorektal Manometri.Han kan få lite lugnande om det behövs.Han får även ta med favvofilmen så det får vi nog be pappa fixa en ny.
Tror även jag ska köpa lite nya figurer/gubbar till honom så han har nåt annat som fångar hans uppmärksamhet *hoppas*.
Tarmsjukdomen man nu först & främst vill utesluta heter Hirshprungs sjukdom.
Om drygt 2 veckor är det dags för en tjocktarmsröntgen.Mycket nu vår lille kille ska genomgå.
Hoppas att hans "mellanbarnsposition" ska hjälpa honom *ler snett*.Om jag har förstått det rätt så gör dessa undersökningar & röntgen inte _ont_ utan är mest obehagliga.
Ska in ikväll efter jourhemsträffen & läsa ALLT på nätet som jag kommer över.
Vi har även fått en adress till en informationssida som är direkt till barnen som Holger & jag ska in & titta på.

Nu ska jag iväg & kolla in en rea till vår tweenie.Hela 70% på ALLT.Visst låter det helt underbart *skrattar*.

See ya....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0