40-ÅRSFIRANDET FIXAR VI I LONDON!!

Snart bär det av till London.Mattis & jag,ensamma utan Hannes,Holger & Gustav.Kännes jättekul,spännande men oxå TOMT.Det är ju inte min starkaste sida,att lämna bort barnen.Inte Mattis heller för den delen.
Sist det hände var vi på LinnéTerassen & åt fantastisk mat.Efteråt gick vi på en Latinopub .Men när vi skulle vidare kom vi överrens om att vi ville hämta killarna hos barnvakterna istället.Snacka om hönsiga & töntiga föräldrar ;D
Då var inte ens EN övernattning aktuell.Nu ska vi var borta FYRA NÄTTER.Fattar ni!!!!!!??????
Barnen längtar tills det är dags för dom gillar familjen Wingfors väldigt & vi med för den delen.
Ska bli jättekul att höra Petra & Johans intryck av att ha en familj med FEM!!! barn istället för två,när vi kommer hem.
Lilla goa Petra som tyckte att dom minsann kunde ta Bibbi & Olle med.Som om det inte räckte med 3 grabbar.Hahahaha!!!
Nej,så kul ska dom inte få.Bibbi & Olle ska tillbringa sin tid på Ale Hundpensionat http://alehundpensionat.se/ .För första gången ska vi testa ett pensionat här uppe.Annars har vi i många år nu anlitat Stävie Hundpensionat utanför Löddeköpinge nere i Skåne.Men det är så in i bengen bökigt att kånka upp & ner i bilen för att hundarna ska vara på pensionat.Det måste ju finnas bra sådana här uppe med ;)

Så med andra ord är det med skräckblandad förtjusning vi längtar till vår alldeles egna "longweekend".
Vi har inte gjort något sånt här utan barn sedan 1997 & då hade vi inga barn,hahaha.
Egentligen tror jag att det är livsnödvändigt för förhållandet,inte tror,jag VET!!Att man verkligen tar sig tid för bara varann.Vem vill leva isolerad i en föräldraroll resten av sitt liv?Man måste få vara kvinna/man emellanåt med.Med massor av "neeeds" ;-) .Men herregud vad det är mycket som ska klaffa.Man ska hitta barnvakt till våra egna barn.Det ska funka med hundarna.Normalt sett har vi ju dessutom uppdragsbarn,dvs. omhändertagna barn som är placerade i vår familj/jourfamilj i väntan på utredning eller familjehem.Då är situationen än mer komplex eftersom dessa barn inte bara kan hivas iväg till kompisar som man gör med sina egna.
Men för tillfället har vi bara våra egna barn att ta hänsyn till.

Shopping & kultur ska prägla våra dagar i London.Den enda begränsningen kommer att vara plånboken.Men eftersom jag faktiskt fyller 40 år är jag kallt inställd på att Mattis faktiskt håller plånboken vidöppen under hela vår vistelse där :D

Nu är faktiskt allt färdigt & fixat för avfärd.Nu fattas det bara att familjen Wingfors drabbas an någon hemsk myggfeber eller nåt annat tropiskt nere i Thailand.Dom kommer hem den 18:e  från Thailand & vi åker den 26:e.

Lite nytt har jag köpt som ska med i resväskan.Dessa 3 skjort/top/tunikor tex.







Vill hitta ett par nya vita jeans.Men det är väl lika bra att vänta tills vi är i London.

Kommentarer
Postat av: mormor

mycket intressant att titta på alla bilder och text. underbara foto först och främst på killarna,och dina fina bilder på blommor,och min fråga är då,hur i all världen HINNER DU? jag kommer i fortsättningen att regelbundet gå in på bloggen och kika på dina uppdateringar.krama alla från mormor,älskar er

2009-03-04 @ 21:58:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0