GOD JUL & GOTT NYTT ÅR!!!!!

image40
Vill vi önska ALLA nära & kära runt om i hela Sverige.Idag är det så äntligen JULAFTON & idag om inte förr måste vi ha upp stjärnan i toppen.
Man kan ju inte fira jul utan att far i huset satt stjärnan på plats.Eller kan man det :-))
Idag,dan innan julafton kom Dan & Mariana & önskade oss God Jul med en jättesöt  liten blomgrupp.Tokig som jag är i blommor uppskattades detta verkligen.
Så här såg den ut.image41
Idag har bara varit en genomfartsdag för pojkarna.Mycket prat om klappar & tomten.Hannes tror ju såklart inte längre på tomten medans Holger är fullt övertygad om att han visst finns.Jag är väl lite knäpp för jag tycker det är så mysigt så länge han gör det.Holger är fullt besluten om att om den rundmagade tomten inatt fastnar i vår spis är det HAN & ingen annan som ska hjälpa honom loss.Gulligt va :-))
Gustav är inte så värst intresserad av tomten,än.......Kanske han blir det efter imorgon.Förra året firade vi julen uppe hos Moster Kajsa & Morbror Pulver i snölösaste Bredbyn,Norrland.Så ironiskt,när vi så äntligen kommer upp till Norrland & Syster lyser den omtalade snön i sin frånvaro *surar fortfarande*.
Iallafall så kom det 2 tomtar till oss där uppe.Men vad jag minns så här i efterhand brydde inte Gustav sig så värst mycket.Han var nog mest intresserad av paketen.image42
image43
Så här kreativ var Holger ikväll i väntan på Tomten.Av skumgodiset som var tänkt till julgranen byggde han ett riddarslott till sin riddare.Det är väl underbart när barnens fantasi inte känner nåra gränser.
image45
Ikväll har Hannes gått omkring i Pappa Mattis gamla studentmössa & känt sig tjusig värre.Sent,sent ikväll när alla andra i familjen låg & sov smög Hannes & jag oss ut på en rejäl hundrunda.Vi gick jämte den gamla kyrkogården som Hannes tycker är lite spöklig i vanliga fall.Men ikväll hade alla gravar levande ljus & det var så lugnt & vackert.Dimmigt & fuktigt men ändå alldeles tyst & stilla.Riktigt rofyllt.Men ska jag vara ärlig hade jag inte varit lika bekväm där ikväll om inte Bibbi & Olle varit med.Dom är helt klart en enorm trygghet på mina natturer.
Blev lite prat om Farfar med,som Hannes fortfarande saknar väldigt mycket i perioder.Medan vi gick där funderade vi högt om farfar såg oss på vår promenad.Om han var besviken på det trista julvädret.Farfar tyckte ju så mycket om både snö & julen.Han var nog nästan lika glad för julen som sina barnbarn.Men så var han också tomte varje jul.Vet inte hur många foton från olika år vi har där farfar hade rollen som tomten.
image46
Fick ett smärre fotofnatt här hemma i köket ikväll.Min ena Hibiskus blommar för fullt nu.Jag kunde inte bara låta ståndaren stå där ensam utan att föreviga den.Tycker den är så otroligt vacker & läcker.Blev många kanonbilder ikväll på denna ståtliga tingest.
image47
Visst är det väl vackert?
image48


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0